ponedjeljak, 30. travnja 2018.

Ovo će vam natjerati žmarce niz kičmu! MORBIDAN SRPSKI OBIČAJ: Da li znate zašto rodbina UBADA IGLOM preminulog u PETU?




Običaji su oduvijek krasili srpski narod. Različiti regioni imaju drugačije navike i rituale. Uglavnom su to tradicionalna vjerovanja i nasljeđe koje se prenosilo sa generacije na generaciju i tako nastavilo da živi i dan danas. Vjerovanje u “natprirodno” posebno je izraženo u selima gdje pored onih “simpatičnih” i interesantnih, postoje i jeziva vjerovanja na čiju samu pomisao se ledi krv u žilama.

U jednom selu u rasinskom okrugu mogu se čuti zaista jezive priče. Najmorbidnije od svih svakako su one koje se odnose na rituale prilikom sahranjivanja bližnjih. Pošto je u selima običaj, a i često moranje, da članovi rodbine i prijatelji pripremaju (kupaju, briju, oblače) pokojnika pred sahranu, jednog stariji gospodin objasnio je postoji li neki poseban običaj koji oni praktikuju.

Odgovor će vam natjerati žmarce niz kičmu:

– Ja sam sahranio i ispratio mnoge od njih. I prijatelje i rodbinu, i svoje roditelje. Znate kako to ide na selu, sve sami radimo i sređujemo pred ukop – kaže raspoloženi dekica i nastavlja:

– Ja svakog ubodem iglom u petu. Boga mi svakog, ma koliko mi blizak ili nepoznat bio. To je neki starinski običaj. Naši stari su govorili da ako probodeš čovjeka bilo gdje u tijelu on se neće vratiti na ovaj svijet kao utvara ili vampir – rekao je čovjek i nastavio da objašnjava ovaj jezivi ritual:

– Kada ga okupamo i postavimo na krevet ja ga malo bocnem. Doduše, ne rade to mnogi. Jer sada svi primaju injekcije i bili su izbodeni milion puta u životu. Ranije je to bio problem. Ljudi nisu išli lekaru i nisu bili ubodeni ni jednom u životu i zato su ustajali nespokojni i plašili žive – završava svoju priču.

Nema komentara:

Objavi komentar

I SAMO SAM CUO BLAGO STENJANJE…

Jedan dan se dogovorilo drustvo da pijemo, skupila se ekipa i vece je pocelo… ali da skratim, na kraju ostadosmo samo dve drugarice ...